AutoDrive S – ewolucja prędkości i precyzji od Lincoln Electric

AutoDrive S – jak możemy zobaczyć, prezentuje zachowanie „mniej, znaczy więcej”. Jest to system przeznaczony do spawania zrobotyzowanego. Jego zadaniem jest kontrola nad odpryskami, stratami oraz przypaleniami drutu w spawaniu automatycznym.

autodrive-s-bottomSystem AutoDrive S działa na zasadzie startu „dotknij-odsuń”, gdzie po dotknięciu drutem do materiału, system wyczuwa to i cofa drut inicjując łuk z mniejszym natężeniem.

Taki miękki start generalnie daje nam dwie ważne rzeczy. Po pierwsze odprysków będzie mniej oraz maksymalnie wydłuża życie materiałów eksploatacyjnych (końcówek oraz dysz gazowych).

autodrive4

Dodatkowo jest przy spawaniu usuwany efekt „psiej kości” polegający na większym rozlaniu spoiny na starcie i jej zwężaniu w miarę spawania. Tutaj mamy w spoinę w miarę zachowującą szerokość.

autodrive2Zdjęcie poniżej pokazuje w klatkach zasadę działania systemu. Po wypuszczeniu drutu, kiedy dotknie materiału sygnał zwrotny przekazuje ten fakt do jednostki sterującej i podajnik cofa drut.

autodrive3

Jak podajnik wygląda w rzeczywistości?

autodrive5Mało powiedzieć, że oprócz wyżej wymienionych nowinek, ilość odprysków została zredukowana o około 85%!

A tutaj prezentacja systemu na YouTube

Dodaj komentarz